Abortuskliniek
Als abortuskliniek maakt u ieder jaar voor 1 juni een jaarverantwoording openbaar, omdat u subsidie ontvangt volgens de Subsidieregeling abortusklinieken.
Wat moet u openbaar maken?
De openbare jaarverantwoording bestaat uit twee onderdelen:
- Het invullen van een aantal vragenlijsten
- Het aanleveren van een aantal documenten
Vragenlijsten
De vragenlijsten die u invult, zijn deels openbaar en deels niet-openbaar.
Openbare vragenlijst
De antwoorden die u in de openbare vragenlijst geeft, worden openbaar gemaakt in het archief van DigiMV op deze website en via het Landelijk Register Zorgaanbieders. Deze vragenlijst gaat over uw bedrijfsvoering. U vult de vragenlijst in via het aanleverportaal DigiMV.
Wilt u de vragenlijst alvast bekijken? U vindt deze in bijlage 4 van de Regeling openbare jaarverantwoording WMG.
Niet-openbare vragenlijsten
In de niet-openbare vragenlijsten beantwoordt u vragen die worden gebruikt door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
Documenten
Ook maakt u een aantal documenten openbaar. Dit zijn:
- De jaarrekening (zoals beschreven in de Subsidieregeling abortusklinieken)
- Een controleverklaring van de accountant (alleen als de subsidieverlening meer bedraagt dan €125.000,-)
- Een bestuursverslag
- Een verslag van de interne toezichthouder (als uw organisatie een Wtza-vergunning en een interne toezichthouder heeft)
Advies nodig?
Twijfelt u over de regels die op u van toepassing zijn? Neem dan eerst contact op met een vakinhoudelijk specialist zoals een accountant, administrateur of belastingconsulent. Deze kan u meer vertellen over de voorwaarden in uw specifieke situatie. Of kijk of onderstaande documenten u verder kunnen helpen.