U levert de jaarverantwoording aan via het aanleverportaal DigiMV. De jaarverantwoording is daarna voor iedereen op deze website in te zien. U kunt de jaarverantwoording niet schriftelijk bij het CIBG aanleveren.
Het kan zijn dat u een foutmelding krijgt in DigiMV wanneer u bestanden uploadt. Houd u er rekening mee dat u geen beveiligde bestanden kunt uploaden en dat u alleen pdf-bestanden kunt toevoegen. Het kan zijn dat uw accountant de pdf-bestanden heeft beveiligd met een wachtwoord. Sla het bestand dan nogmaals op zonder beveiliging. Meestal lukt het uploaden daarna wel.
eHerkenning is een veilige manier van online identificeren en inloggen voor ondernemers; DigiD is dat voor burgers. DigiMV is alleen zakelijk te benaderen, op basis van een KVK-nummer.
In de dienstencatalogus van uw eHerkenningsleverancier kunt u terugvinden of u een machtiging hebt voor de dienst DigiMV113.
Op www.eherkenning.nl/leveranciers vindt u een overzicht van de 6 officiële leveranciers. Per aanbieder verschillen bijvoorbeeld de kosten, de aanvraagprocedure, de doorlooptijd van de aanvraag of de looptijd van het contract. U kunt zelf uw aanbieder van eHerkenning kiezen.
Om in te loggen op DigiMV gebruikt u een eHerkenningsmiddel van betrouwbaarheidsniveau EH2+ of hoger. Kijk voor meer informatie op www.eherkenning.nl/betrouwbaarheidsniveaus.
Ja, u kunt aan één eHerkenningsmiddel de verschillende KVK-nummers van uw organisaties koppelen. U hoeft dus niet per organisatie opnieuw een eHerkenningsmiddel aan te vragen. Per KVK-nummer regelt u de machtigingen voor de diensten waar u wilt inloggen.
Ja, dat is mogelijk. De intermediair (accountant of adviseur) kan met de ketenmachtiging namens meerdere organisaties inloggen bij verschillende (overheids)diensten, waaronder DigiMV.
Ja, u kunt een contactpersoon de jaarverantwoording laten invullen. Deze heeft dan wel een inlog voor eHerkenning nodig. De jaarverantwoording moet ondertekend worden door een bestuurder, of gemachtigde van de bestuurder.
Als uw KVK-nummer niet wordt herkend door DigiMV, kan dit komen door bijvoorbeeld een technisch probleem, of door een wijziging in uw situatie. U kunt dan contact met ons opnemen.